Thriftigo je náš vlastní startup a jeho posláním je ukázat světu, že si oblečení zaslouží druhou šanci. Cílem projektu bylo vyvinutí krásných mobilních aplikací pro všechny, které zajímá nakupování v second handu.
Thriftigo je náš vlastní startup a jeho posláním je ukázat světu, že si oblečení zaslouží druhou šanci. Cílem projektu bylo vyvinutí krásných mobilních aplikací pro všechny, které zajímá nakupování v second handu.
Klient:
Datum: Listopad 2018
mobilní aplikaceresponsivní webandroidiosdesignuxbackendAPIprezentační webmobilní vývojwebový vývojtechnologická výzvabrandinglogo
Řešení sestává z krásných nativních mobilních aplikací pro Android a iOS, které zobrazují všechny second hand obchody v okolí na mapě a nebo v seznamu s nejrůznějšími detaily, hodnocením a nákupními úlovky, které mohou vytvářet uživatelé aplikace. Thriftigo má také backend s API pro mobilní aplikace a administrací, a hezkou prezentační webovou stránku.
Aplikace byly nadesignovány tak, aby byly hezké se spoustou animací, které je dělají pro uživatele ještě přívětivější. Mobilní aplikace obsahují množství grafiky a ikon přímo na míru pro ně. Taktéž jsme pro Thriftigo navrhli celou identitu značky včetně loga.
Aplikace používají Vaši aktuální polohu k tomu, aby zobrazily nejbližší obchody včetně vzdálenosti, adresy a otevírací doby. I bez aktuální polohy lze však vyhledat jakýkoliv second hand obchod na základě jeho jména.
Uživatelé mohou sdílet své nákupní úlovky přímo do aplikace, a tak mohou získávat uznání od ostatních. Aplikace tedy slouží také jako zdroj inspirace pro každý den díky nasdíleným nákupním úlovkům od ostatních uživatelů.
Aplikace, celá mise Thriftiga a proč tento projekt děláme, je vysvětleno na hezké prezentační stránce se spoustou animací.
Prvním krokem analýzy uživatelského zážitku (User Experience, UX) a uživatelského rozhraní je definice cílové skupiny (user target group) a objevení primárních aktérů či jejich person - je třeba zjistit, kdo je uživatelem aplikace, jak se chová, jaké má potřeby, k čemu bude aplikaci používat, apod.
Dalším krokem je formulace User Stories, pomocí kterých popisujeme, co budou jednotliví uživatelé v aplikaci moci dělat - jakým způsobem (a za jakým účelem) s ní budou interagovat. Následně připravujeme diagram uživatelské interakce (UID - User Interaction Diagram), který přiřazuje jednotlivé User Stories konkrétním obrazovkám aplikace, či částem systému.
Nejdůležitějším výsledkem analýzy uživatelského zážitku je prototyp nízké věrnosti (LFP - Low Fidelity Prototype). Ten přesně popisuje, jak by mělo vypadat uživatelské rozhraní každé obrazovky aplikace, z jakých komponent se budou obrazovky skládat a jakým způsobem bude uživatel s obrazovkou interagovat. Výše uvedené kroky děláme pro každou součást systému - analýza uživatelského zážitku bude tedy probíhat jinak pro mobilní aplikace a jinak pro prezentační webovou stránku.
Design je duší každé aplikace a je to nástroj, který bude tou viditelnou a vědomou součástí toho, jaký dojem si uživatelé z aplikace odnesou. A právě proto je potřeba věnovat designu péči, kterou si zaslouží. Zásadním předpokladem pro úspěšný design je fakt, že aplikace funguje a má správně navržené uživatelské rozhraní.
Thriftigo mobilní aplikace mají hezký design s celou škálou barev a animací, ikonky a ilustrace na míru. Také jsme dali spoustu lásky do úvodní - tutoriálové sekce aplikace, kde se uživatelé mohou dozvědět, co s aplikací všechno mohou dělat. Nakonec jsme vytvořili celou identitu značky Thriftigo.
Teprve až když jsou všechny dílky skládačky na stole, můžeme začít závěrečný krok. Tím je samotný vývoj - proces, během kterého jsou nápad a výsledky analýz přetvořeny na samotný produkt za pomoci programování.
Backend je vyvinut v Ruby on Rails pomocí architektonického vzoru MVC. Nativní mobilní aplikace pro Android a iOS jsou vyvinuty pomocí MVVM v jazycích Swift a Kotlin. Mobilní aplikace komunikují s API na backendu a ukládají si data do lokální databáze, která jsou periodicky synchronizována s aktuálním stavem dat na backendu.
Výsledkem je minimum viable product (MVP), který je používám prvními uživateli již ve 13 zemích. Kdokoliv z dalších zemí se může připojit k beta testerům na Thriftigo prezentačním webu (www.thriftigo.com) a získat časem hezké mobilní aplikace Thriftigo pro iOS a Android. Náš tým přidává do aplikací každý den další a další obchody a tyto obchody jsou poté okamžitě načteny do mobilních aplikací a zobrazeny na mapě a nebo v seznamu. Obchody mohou být navrženy kýmkoliv skrze aplikaci a nebo formulářové pole na Thriftigo webu. Thriftigo mobilní aplikace byly vydány v Q1 2019.
Hledáte spolehlivého technologického partnera pro Váš projekt? Rádi o Vašem projektu
uslyšíme více.