Cílem projektu bylo vytvořit mobilní aplikaci pro Android a iOS k podpoře dvouměsíční marketingové kampaně při odhalení nových dvou příchutí oblíbených žvýkaček značky Orbit.
Klient:
Datum: Říjen 2015
Uživatelský zážitek měl zprostředkovat uživatelům maximální prožitek nových obalů oblíbených příchutí známých žvýkaček. Uživatelé by měli cítit nový branding na dosah své ruky.
Za tímto účelem mobilní aplikace obsahuje na míru vytvořené rozhraní fotoaparátu včetně možnosti výběru z několika rámečků a možnosti vkládat na fotografie další objekty - hvězdy a odlesky. Aplikace byla vytvořena několik let předtím, než se podobné funkce staly přímo součástí fotoaparátu v operačních systémech mobilních telefonů.
Uživatelé musí být také schopni snadno sdílet své výtvory s hashtagem na populárních sociálních sítích.
mobilní aplikaceandroidiOSbackendapimobilní vývojvývoj Android aplikacevývoj iPhone aplikace
Řešení sestává z nativní mobilní aplikace pro iOS a Android, webové aplikace pro administraci a API rozhraní.
Mobilní aplikace mají vlastní rozhraní fotoaparátu s dalšími funkcemi, pomocí kterých lze obraz upravit a přidat mu rámeček. Tyto aplikace byly vytvořeny ještě dlouho předtím, než výchozí aplikace fotoaparátu v operačních systémech zavedly podobné funkce.
Aplikace obsahovala informace o místech, kde se nacházel marketingový tým v rámci marketingové kampaně. Na území České a Slovenské republiky se po dobu dvou měsíců pohybovala dvě vozidla. Informace o každé zastávce, kterou podnikla, společně s datem, byly dostupné uživatelům aplikace.
Marketingová kampaň našeho klienta probíhala na dvou místech najednou - na území České a Slovenské republiky. Aplikace podporovala tyto dvě kampaně tím, že poskytovala vlastní obsah pro oba jazyky. Její uživatelské rozhraní bylo přeložené taktéž do obou jazyků.
Prvním krokem analýzy uživatelského zážitku (User Experience, UX) a uživatelského rozhraní je definice cílové skupiny (user target group) a objevení primárních aktérů či jejich person - je třeba zjistit, kdo je uživatelem aplikace, jak se chová, jaké má potřeby, k čemu bude aplikaci používat, apod.
Dalším krokem je formulace User Stories, pomocí kterých popisujeme, co budou jednotliví uživatelé v aplikaci moci dělat - jakým způsobem (a za jakým účelem) s ní budou interagovat. Následně připravujeme diagram uživatelské interakce (UID - User Interaction Diagram), který přiřazuje jednotlivé User Stories konkrétním obrazovkám aplikace, či částem systému.
Nejdůležitějším výsledkem analýzy uživatelského zážitku je prototyp nízké věrnosti (LFP - Low Fidelity Prototype). Ten přesně popisuje, jak by mělo vypadat uživatelské rozhraní každé obrazovky aplikace, z jakých komponent se budou obrazovky skládat a jakým způsobem bude uživatel s obrazovkou interagovat.
Design je duší každé aplikace a je to nástroj, který bude tou viditelnou a vědomou součástí toho, jaký dojem si uživatelé z aplikace odnesou. A právě proto je potřeba věnovat designu péči, kterou si zaslouží. Zásadním předpokladem pro úspěšný design je fakt, že aplikace funguje a má správně navržené uživatelské rozhraní. Design by měl být přesto osobitý, přívětivý a srozumitelný. A musí být uzpůsoben pro cílovou skupinu uživatelů dané aplikace.
Tato mobilní aplikace byla pečlivě navržena tak, aby poskytovala výborný uživatelský zážitek na nejrůznějších zařízeních - jak tabletech, tak mobilních telefonech.
Technickou výzvou v tomto projektu bylo vytvoření vlastního rozhraní fotoaparátu se všemi efekty, které se aplikují na fotografii v různých vrstvách.
Aplikace je následně schopna spojit tyto vrstvy a generovat výsledný obrázek za účelem sdílení nebo uložení do fotogalerie uživatele. Toto vše se děje přímo na mobilních zařízeních bez nutnosti zpracování na serveru.
Výsledkem projektu je nativní mobilní aplikace pro iOS a Android. Obsah prezentovaný v mobilní aplikaci může být spravován pomocí webové administrace a je načten do mobilních zařízení prostřednictvím REST API.
Hledáte spolehlivého technologického partnera pro Váš projekt? Rádi o Vašem projektu
uslyšíme více.